Fejlesztő játékok fa építőkockákkal

, 2012. március 16
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 8 Színek

Kisgyereknél még sokszor nagy feladat, hogy biztosan felismerje és megkülönböztesse a színeket. Az építőkockáknál a tervezők az alapszíneket szokták használni: pirosat, kéket, zöldet és sárgát.

Mutassuk meg a gyereknek a különböző színeket, például használjunk egy építményhez csak egy színt, vagy kérjük meg, hogy válogassa ki az azonos színű elemeket.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 8 Képzelőerő

Minden építéssel kapcsolatos játék egyik lényege az alkotásra való ösztönzés és a képzelőerő fejlesztése. Ezért ne szóljunk gyakran bele, hogy mit hogyan épít a gyerekünk, inkább buzdítsuk arra, hogy olyan építményeket hozzon létre, amilyet csak szeretne.

Dicsérjük meg teljesítményét, vagy akár fényképezzük is le a legnagyobb építményei társaságában.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 8 Arányok

Az építő elemek segítségével nem csak építményeket hozhatunk létre, de fejleszthetjük a gyerek arányérzékelését is.

Szemléltessük a sok és a kevés fogalmát úgy, hogy kisebb és nagyobb kupacokat hozunk létre, majd elmagyarázzuk, hogy melyiket hívjuk kisebbnek és melyiket nagyobbnak. Többször ismételjük a szemléltetést, hogy az arányérzet kifejlődhessen.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 8 Kategorizálás

A legtöbb építőelemes játékban szerepel kocka, henger, háromszög és téglatest, általában különböző színekben és méretekben. Ismertessük meg a gyereket ezek elnevezésével, és magyarázzuk el, hogyan ismerheti fel ezeket.

Ha ezeket már jól tudja, akkor kérjük meg, hogy csoportosítsa az előtte lévő elemeket színük, méretük vagy formájuk szerint.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 8 Számolás

Az építőkockákkal a legegyszerűbb megtanítani a gyereket a számokra. Szemléltessük neki először az „egy” és a „sok” fogalmakat, majd fokozatosan vezessünk be új számokat.

A megfelelő életkor elérése után már az összeadást és a kivonást is könnyen érthetővé tehetjük neki, ha a játék elemeivel mutatjuk meg, hogy mit is jelentenek ezek a gyakorlatban.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 8 Megfigyelés

Ha már elmúlt 3-4 éves a gyerekünk, akkor adhatunk neki olyan feladatokat is, amelyek arra épülnek, hogy egy mintát megfigyelve hozzon létre valamit.

Kérjük meg, hogy építse fel a játék dobozára rajzolt alakzatot, vagy fényképezzünk le egy közösen épített darabot és kérjük meg, hogy csinálja meg újra a kép alapján. Ösztönözzük a részletek megfigyelésére.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

7 / 8 Logika

Fejlesszük a gyerek logikai érzékét úgy, hogy megmutatjuk neki, hogy mikor miért dől össze az építmény és mikor marad stabil. Vigyázzunk, hogy ne vegyük el a kedvét azzal, hogy folyton arra emlékeztetjük, hogy össze fog dőlni, de nyugodtan hívjuk fel a figyelmét a gyenge pontokra.

Mutassuk meg, hogyan tud stabilat építeni és hagyjuk kísérletezni.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

8 / 8 Dicséret

Mint minden gyerekekkel kapcsolatos játéknál, itt is nagyon fontos a dicséret. Ne vegyük el a kísérletező kedvét folyamatosan negatív visszajelzésekkel, inkább törekedjünk a pozitív megerősítésre.

Ne feledjük, a fentieken kívül a gyerek a fizikai összefüggéseket is megtanulja ilyenkor – és ami talán még fontosabb: egyben megtanul egyedül játszani.

Hirdetés

Hozzászólások

Hírlevél ingyenes!

Ne maradj le a hét legérdekesebb témáiról!
Olvastad már?

Alapjátékok óvodásoknak Alapjátékok óvodásoknak

Kézműves termékek

Bien.hu twitter