Így befolyásolják az érzelmeid a testalkatodat

Írta:

Sokszor talán nem is azért eszel, mert éhes vagy, hanem azért, mert az érzelmeid befolyása alatt állsz. Ez rövid idő alatt nagyon rossz szokássá tud alakulni, és alattomosan válik a mindennapjaid részévé. Állítólag 21 nap kell ahhoz, hogy egy bizonyos cselekvés szokássá váljon, így ha huzamosabb ideig folytatod az „érzelmi evést”, akkor utána nagyon nehéz lesz leszoknod róla.

Stressz Kép forrása: urbanoutfitters.com

1/4 Stressz

Ez talán a legalattomosabb érzés, ami meglátszódhat az alkatodon. Mindenkire másként hat, van, aki hirtelen fogyásnak indul, de a legtöbb ember inkább a másik csoportba tartozik, akik híznak tőle. A stresszes élethelyzetben az evés egy pótcselekvés, ami néhány pillanat erejéig elfeledteti a problémákat az illetővel, ezért egy „stresszevő” minél több ízt akar érezni rövid idő alatt, hogy ezzel is elterelje a gondolatait.

Ez a legveszélyesebb ülő munka esetén, ugyanis, ha valaki nyolc órát az íróasztal mögött tölt, mellette pedig folyamatos endorfinnal bombázza az agyát, akkor az egyenes út az elhízáshoz. A másik eshetőség a túlzott fogyás, de nehogy azt gondold, hogy ebben az esetben nincs pótcselekvés. Itt legtöbbször a dohányzás, vagy az alkohol-, illetve extrém esetben a drogfogyasztás játszik hangsúlyos szerepet a stressz leküzdésében. A legjobb, ha ezeket mind elfelejted és válassz inkább valamilyen sportot pótcselekvésednek – egyszerűen döntsd el, hogy végleg leszámolsz a stresszel, mert semmi nem ér annyit, mint az egészséged.

Boldogság Kép forrása: jamienelson.com

2/4 Boldogság

A jó öreg „boldog vagyok, párkapcsolatban élek” életérzés, amikor észre sem veszed, hogy az esti film mellé egyre több nasi társul, a késői nagy főzések száma megemelkedik, és tuti, hogy lapul egy finom csoki a táskádban, amit a szerelmedtől kaptál. Senki nem hibáztat azért, ha az együtt töltött idővel arányosan a kilóid száma is megnő, de azért próbálj figyelni rá, hogy kordában tartsd a dolgokat.

Főzz finomakat a párodnak, mert imádni fog érte, de te inkább csomagold el a bőséges vacsorádat másnap ebédre. Sok nő hajlamos elengedni magát, ha párkapcsolatban él, mondván, hogy már biztonságban érzi magát, de egy férfi érdeklődését fent kell tartani és nem lehet a külsőt elhanyagolni. Persze ez a másik féltől is szintúgy elvárható. A boldogságodat pedig fejezd ki másban. Például ott a sport, ami amellett, hogy formában tart, a közérzeteden is javít, így testileg és lelkileg is a maximumot nyújtod majd.

Depresszió Kép forrása: urbanoutfitters.com

3/4 Depresszió

A depressziót manapság már úgy kezelik az emberek, mintha népbetegség lenne, pedig ez korábban nem volt ennyire jellemző a társadalmunkra. Nyilván ma már remek szakemberek segítik kibillenteni a pácienseiket ebből az állapotból, de valahogy az évek során egyértelművé vált, hogy mindenért egyből pszichológushoz kell rohanni, pedig sokszor ez csak felelősséghárítás és menekülés a probléma elől.

Mindenki kerülhet „depis” hangulatba, ez nem egyenlő a depresszióval, ugyanis amikor valaki depresszióval küzd, az legtöbbször az élete minden területén megnyilvánul, így a táplálkozásában is. Ezeknél az embereknél sok esetben drasztikus fogyás figyelhető meg, szinte alig van étvágyuk. Ezért itt a lelki felépülés az elsődleges cél. Érkezhet bármilyen külső segítség, de ha az illető nem áll készen rá, akkor nagyon nehéz kimozdítani ebből az állapotból. Semmiképp ne ragaszd magadra a depressziós jelzőt, ha rossz passzban vagy – ez az élet velejárója, inkább tegyél róla, hogy elmúljon.

Félelem Kép forrása: paisleynotplaid.com

4/4 Félelem

A félelem is hasonlóan hathat az étkezésedre, mint a stressz. Vagy alig van étvágyad és örülsz, ha valamit ettél a nap folyamán, vagy képes vagy az egész hűtőt kiüríteni. Egyik sem jó, mivel nem te kontrollálod az éhségérzetedet. Éppen ezért, ha azt veszed észre magadon, hogy már csak az érzelmeid irányítják az étkezésedet, akkor tudatosan kezdj el tenni ellene.

Először csak vezess étkezési naplót, amiben leírod, hogy aznap milyen hangulatban voltál, majd azt is, hogy miket ettél. Persze úgy, hogy minden falat számít! Egy hét elteltével pedig tarts összegzést, mert így könnyen átláthatod, hogy te irányítod az étkezésedet, vagy az érzelmeid.