Ételek, amelyekkel ragyogó maradsz kívülröl-belülről


Írta:

Ételek, amelyekkel ragyogó maradsz kívülröl-belülről

A gondosan alkalmazott sminkek, festékek mind segítenek a szépség tökéletesítésében, de semmi sem hatékonyabb a belülről fakadó szépségnél.

Bőrünk, körmünk és hajunk ugyanúgy igényli a helyes táplálékot, mint belsőszerveink.

Most megtudhatod, mely ételek növelik természetes módon szépségedet.



Az egészséges bőr

Amikor a bőr szépségéről beszélünk a legfontosabb, ha a lipidszintről és hidratálásról gondoskodunk.
Ha a bőr nem kap elég tápanyagot, kiszárad és elveszti fényét, ragyogását.

B-vitaminok
Támogatja a metabolikus reakciók javítását, segít a kollagén építésében és az elasztin rostok képzésében. Táplálkozz magvakkal és gabonafélékkel (kenyér, tészta, rizs, búza), állati fehérjékkel (hús, hal, tojás) és sörélesztővel (élő élesztő).

Esszenciális zsírsavak
Az omega3 és omega6 zsírsavak korlátozzák a bőrsejtek vízveszteségét. Fogyassz ezért olajakat (olívaolaj, dióolaj, szójaolaj, repceolaj és földimogyoróolaj), olajas halakat (szardella, szardinia, hering, tonhal), dióféléket (dió, mandula, mogyoró), avokádót és olajbogyót.

Víz
A víz elengedhetetlen az egészséges bőr és a hidratálás szempontjából. Hiányában a bőr repedezetté, érdessé válik. Táplálkozz ezért tiszta ivóvízzel, teával, levesekkel, gyümölcsökkel és zöldségekkel (átlagosan 90%-uk víz).

Ragyogó arcszín

Hogy reggel ragyogó arccal ébredhess, gonoskodnod kell a napi antioxidáns bevitelről.

C-vitamin
Eltekintve attól, hogy elengedhetetlen a kollagéntermelés szempontjából, a C-vitamin védi a bőrt az UV sugárzás ellen és segíti a sebek gyógyulását. Tápláld a bőrödet zöldségekkel (például paprika, káposzta, petrezselyem) és gyümölcsökkel, különösen citrusfélékkel (citrom, narancs, grapefruit, kivi).

A-vitamin
Az A-vitamin a legfontosabb tápanyag, ami a rugalmas és sugárzó bőrért felelős.
Amiben sok az A-vitamin: máj, tojás, vaj, élénk színű zöldségek-gyümölcsök (mangó, dinnye, paprika, sárgarépa). Utóbbiak A-provitamint tartalmaznak, amelyet a szervezet A-vitaminná tud alakítani.

E-vitamin
Erőteljes antioxidáns és páratlan a nap által okozott sebek gyógyításában. Elpusztítja az öregedést serkentő szabadgyököket, valamint az A- és C-vitaminnal együtt védi a sejtmembránokat, amelyek a szabadgyökök célpontjai.
Fogyassz ezért minél több diófélét (dió, mogyoró, mandula), teljes kiörlésű gabonát, növényi olajakat.

Szelén
Ez a nyomelem a legjobb fegyver a szabadgyökök ellen, az utóbbi években pedig öregedés elleni szerekhez is használják. Különösen hatékony a káros UV sugarak ellen, a toxinok megszüntetésében (dohány, alkohol). Szelén tartalmú ételek: hús, hal, tenger gyümölcsei, tojás.

Tiszta bőr

Ha a bőröd érzékeny vagy zsíros, csökkentsd a kávé, alkohol, csokoládé bevitelt, kerülj bizonyos fűszereket (bors, gyömbér, curry, paprika, mustár), erjesztett sajtot és próbáld csökkenteni a zsír és cukor mennyiségét.

Cink
Egy antioxidáns ásványi anyag, mely hatásos a foltos és faggyús bőr kezelésében, támogatja a sejtek gyógyulását. Fogyassz ezért sok kagylót, rákot, halat, teljes kiörlésű gabonát és gabonaféléket.

Probiotikumok
Ezek a barátságos baktériumok védik az emésztőrendszer bélflóráját és erősítik az immunrendszert, beleértve a bőr immunrendszerét is. Ami probiotikumokat tartalmaz: erjedt joghurt, tejtermékek, kovászos kenyér, erjesztett káposzta vagy uborka.

Szép fogak

A szépség az elbűvölő mosolynál kezdődik, ez pedig lehetetlen szép fogak nélkül. Bár a cigaretta és kávé csúnya elszíneződéseket okoz, mégis a legnagyobb problémát a fogak romlása jelenti. Jegyezd meg, melyek azok a tápanyagok, amelyektől erős és fehér fogaid lesznek.

Kálcium
A kálcium építi és erősíti a fogakat. Megtalálhatod tejtermékekben, gyümölcsökben, zöldségekben valamint egyes ásványvizekben.

Foszfor
A kálcium és foszfor molekulák szövik be csontjainkat. Minden étel tartalmaz foszfort, mindaddig, amíg kiegyensúlyozottan táplálkozol.

Fluor
Egy olyan nyomelem, amely erősíti a fogzománcot. Tápláld magad retekkel, zsázsával, cseresznyével és paradicsommal. A legtöbb ásványvíz is tartalmaz fluort.

Fényes haj

A bőröd és hajad minősége pontos mutatója egészségednek. Amikor beteg vagy és valamilyen táplálékhiányban szenvedsz, meglátszik törékeny, száraz vagy hulló hajadon.

B-vitamin
A B2 vitamin szabályozza a fejbőr faggyúszintjét, a B5 javítja a haj fényét és szerkezetét, a B8 lelassítja a hajhullást és az ősz hajszálak megjelenését. B-vitaminokat tartalmaznak a teljes kiörlésű gabonák, húsok, halak, tojás és sörélesztő.

Cink
A cink támogatja a haj növekedését. Hiánya megakadályozza a keratin képződését, ami a hajhagymák sorvadásához vezet. Ha cinkhez szeretnél jutni, táplálkozz kagylókkal, rákokkal, halakkal, gabonafélékkel.

Tökéletes körmök

A hajhoz hasonlóan a köröm állapota is tükrözi egészségedet. Ha a körmök könnyen törnek, gyengék, foltosak, akkor változtatnod kell az étrendeden. Tartsd a szemed a körmeiden és egészítsd ki az étrendedet ha szükséges a következőkre:

Kálcium
Erősíti a körmöket és elősegíti a növekedését. Megtalálható tejtermékekben, gyümölcsökben, zöldségfélékben valamint egyes ásványvizekben.

Vas
Egy létfontosságú nyomelem, amely gazdagítja a vörösvértesteket és növeli a szövetek oxigénellátását, így erősíti a körmök szerkezetét is. Fogyassz ezért minél több vörös húst, kagylót és hüvelyeseket.

Kén
A kén egy másik létfontosságú ásványi anyag, amely erősíti a körmöket. Megtalálható a tenger gyümölcseiben, hagymában, fokhagymában és káposztában.

 

Szólj hozzá!

comments powered by Disqus

Kapcsolódó cikkek