12 tipp, hogyan állj ellen az étel csábításának


Írta:

12 tipp, hogyan állj ellen az étel csábításának
Ha folyamatosan kísértést érzel arra, hogy egyél, nehéz fenntartani a jó alakot. Az alábbiakban bemutatunk 12 tipikus helyzetet és stratégiát, hogy ellen tudj mondani a kísértésnek.
1. Születésnapi torták

1/12 1. Születésnapi torták

Egy születésnapra vagy hivatalos, esetleg kollégáid hozzák be a tortát a munkahelyre és megkínálnak egy 300 kalóriás szelettel, melynek mintegy fele zsír, másik fele szénhidrát?

A legkézenfekvőbb kiút, ha egy vékony szeletet kérsz, így nem is fogod kívánni, de nem is ártasz diétádnak. Másik megoldás, hogy edd meg a süteményt, de a habot vagy krémet hagyd a tányéron. Utána pedig ne üdítőt, hanem vizet vagy kávét fogyassz.
2. Nagyon innál egy sört

2/12 2. Nagyon innál egy sört

Akár a strandon vagy, akár egy bárban, a jó hideg sör mindig kecsegtető. Általában az adott helyzet az, ami szükségessé teszi a sör fogyasztását.

Manapság már kaphatók alacsony alkoholtartalmú sörök, ezek általában 67 kalóriát tartalmaznak. Főszabályként érdemes megjegyezni, hogy minél sötétebb egy sör, annál több kalóriát tartalmaz, tehát a világos a nyerő!
3. A barátod cukrászdába hívott

3/12 3. A barátod cukrászdába hívott

A barátod ragaszkodik ahhoz, hogy egy cukrászdába menjetek. Ilyenkor válassz egy gyümölcs kelyhet, és ne ess a sütik áldozatává.

Ami az italokat illeti, rendelj light üdítőt, vagy még jobb a natúr gyümölcslé és a víz. Rendelj nyugodtan kávét, ez ugyanis gyorsítja az anyagcserét.
4. Ajándékba kapsz egy guszta doboz csokoládét

4/12 4. Ajándékba kapsz egy guszta doboz csokoládét

Mielőtt engednél a kísértésnek, olvasd el hány kalóriát ír a dobozon és egy nap fogyassz csak 100 kalóriának megfelelő darabot.

Így minden nap megengedhetsz magadnak egy kis vétkezést, mégsem fog ártani alakodnak. És a legjobb az egészben, hogy így legalább sokáig ki fog tartani!
5. Utazásra készülsz

5/12 5. Utazásra készülsz

Megmagyarázhatatlan, de igaz. Amint az ember elindul egy utazásra/kirándulásra, szinte rögtön megéhezik. Ezért mindig vigyél magaddal elegendő vizet, kávét, banánt és egy joghurtot.

Ha megéhezel, egyszerűen fogyaszd el a banánt a joghurttal, öblítsd le vízzel és élvezd a kávé ízét. Ettől garantáltan órákig nem fogsz éhes lenni. 
6. Megéheztél délután

6/12 6. Megéheztél délután

Az ebéd után 1-2 órával érzett éhség legtöbbször pillanatnyi, okozhatja a kávé, korai kelés, fárasztó délelőtt vagy a dehidratáltság. Mielőtt elhatároznád, hogy újra eszel, igyál meg egy pohár vizet, ez javítja a véráramlást.

Majd készíts elő magadnak egy marék mogyorót/diót. Ezzel tökéletesen el tudod mulasztani pillanatnyi éhségedet. 
7. Egy nyári sétán egy barátod/szerelmed fagyizásra invitál

7/12 7. Egy nyári sétán egy barátod/szerelmed fagyizásra invitál

Egy nagyobb méretű fagylalt habbal és öntettel akár 1300 kalóriát is tartalmazhat, vagyis a napi fogyókúrás kalóriamennyiséget.

Ha lehetőséged van, válassz inkább egy gyümölcsös jégkását, amely még mindig csak 360 kalória, vagy fagyasztott joghurtot, amely csak 100-160 kalória.
8. Csak egy gyorséttermi étkezésre van időd

8/12 8. Csak egy gyorséttermi étkezésre van időd

Sok ember számára csak egy fél órás ebédszünet áll rendelkezésre. Ilyenkor általában a gyorséttermi étkezés a legkézenfekvőbb. Ám ilyenkor is van mit tenni. Fogyassz vagy salátát, vagy válassz egy szárnyashúsból készült tacot/shaormát (vékony pitába csomagolt saláta és hús), lehetőleg egy nem zsíros öntettel.

A sült krumplit, majonézt, sertéshúst és cukros üdítőket kerüld. Helyette vásárolj vizet vagy természetes gyümölcslevet (ha van rá mód).
9. Randira hívnak egy klassz étterembe

9/12 9. Randira hívnak egy klassz étterembe

A romantikus terülj-terülj asztalkámnak egyszerűen lehetetlen ellenállni.

A legjobb megoldás ilyenkor egy különleges levest vagy salátát rendelni, de ha ez nem elégítene ki, rendelj grillezett sovány húst zöldség körettel. Italnak válaszd a bort, ez a legalacsonyabb kalóratartalmú elegáns ital. Ha desszert, akkor pedig gyümölcs!
10. Vásárlás közben rádtör az éhség

10/12 10. Vásárlás közben rádtör az éhség

A folyamatos mozgástól könnyen megjön az étvágy. Kerüld a pereces, süteményes bódékat és a gyorséttermi kajáldákat.

Szinte minden kifli és perec 300-500 kalória közt mozog. Ilyenkor a legjobb megoldás, ha vizet vagy tejet iszol és megvárod amíg otthon egészségesen fogsz tudni étkezni. A víztől pillanatnyilag elmúlik az éhség érzeted és hidratálod magad.
11. Meghívtak egy grillezésre

11/12 11. Meghívtak egy grillezésre

A szabadban sütött hús előnye, hogy sokkal több zsír eltávozik belőle, mint az otthon sütöttnek. Ha egy ilyen piknikre vagy hivatalos, akkor merj bátran húst enni, de köretnek a salátát válaszd, szósznak pedig a mustárt.

A majonézt és ketchupot mellőzd. Egyébként is, nincs finomabb, mint az édes paradicsomból és pikáns hagymából készült saláta!
12. A család meghívott a vasárnapi ebédre

12/12 12. A család meghívott a vasárnapi ebédre

Lehet ellenállni a nagyi finom házi kosztjának? A családi étkezések alatt szedjük fel a legtöbb kalóriát, ezért ilyenkor kell a legfigyelmesebbek lennünk.

Alkalmazzuk a kóstolás technikáját, mindenből vegyünk egy falatot, dícsérjük meg, élvezzük az ízeket, de semmiből se lakjunk jól. Ezzel önmagunk kívánósságát is kielégítjük, és a háziakat sem bántjuk meg.

Szólj hozzá!

comments powered by Disqus

Kapcsolódó cikkek

Szavazás

Még ennyi idő a szavazás lezárásáig:
00 nap 00 óra 00 perc
Elsődlegesen mit teszel azért, hogy formában tartsd magad?