A 10 legkönnyebben termeszthető zöldség a kertben

, 2011. április 16
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 9 A hagyma

Nincs is jobb, mint a tavaszi zsenge zöldhagymát csak kihúzni a földből, lemosni és megenni!
Régészek szerint, az első ma is ismert hagyma a bronzkor elején teremhetett valamely palesztin településen. Rostban gazdag, magas C-vitamin tartalma van és nagyszerű ízt kölcsönöz a főtt és sült ételeknek.


Szántsd fel a földet 30 cm mélyen, szedd ki a köveket. Ültesd pár centi mélyre a magokat, több centire egymástól. Gyomtalanítsd a hagyma körül gyakran, öntözd 2-3 naponta.
Következő lap »
A paradicsom

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 9 A paradicsom

Dél-Amerikából származó piros évelő, lágyszárú gyümölcs. Gazdag káliumban, foszforban, antioxidánsban mint a likopin, antocián és karotin, tartalmaz C és E-vitamint. Kiváló nyersen, vagy szaftja miatt használják különböző ételekbe, salátákba, szendvicsekbe , tésztafélékbe.

A fagy végével és a tavasz beköszöntével válassz ki az udvaron egy napsütötte helyet. Vizsgáld meg a talaj pH szintjét, a 6-7-es a tökéletes (a talaj pH szintjének növeléséhez adj a földhöz meszet, csökkentéséhez pedig ként).

Oszlass el komposztot a földön és keverd el a talajjal. Áss 3 cm-es gödröcskéket a vetőmagnak, szórd rá a földet, majd taposd le egy határozott mozdulattal a földet. Heti 1-2 alkalommal locsold.

Következő lap »
Retek

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 9 Retek

Ismerünk piros, lila, fehér színű retket. Ezeket a zöldségeket 1000 évvel ezelőtt kezdték termeszteni Európában. A retek is kiváló káliumforrás, tartalmaz folsavat, magnéziumot és kalciumot is. Gyakran használják salátákhoz, köretekhez.

A paradicsomhoz hasonlóan a talaj ideális pH szintje 6-7. Napos helyre van szüksége. Ültesd kb. 1,5 cm mélyre a magokat, 3 cm távolságra egymástól. Minden második nap öntözd kevés vízzel.

A retek a gyorsan termők csoportjába tartozik és több hétig eláll. Ne hagyd túlérni őket, mert el kezdenek fásodni.
Következő lap »
Cukkini

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 9 Cukkini

Az 1800-as években a nyári tökfélék spontán kereszteződéséből jött létre Olaszországban. Jellegzetes alakú, hasonló egy uborkához, sárga vagy zöld színű.


Alacsony kalória tartalma van, káliumban, folsavban és mangánban gazdag. A cukkinit lehet főzni, sütni, párolni, tölteni.

Komposztált talajban 3 cm mélyre szórjunk pár cukkini magot. Szórjuk kb. 1 méter távolságra a magokat. Öntözzük bőven minden második nap. Pár héten belül kihajt. Egy hónappal később már eljön a betakarítás ideje.
Következő lap »
Cékla

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 9 Cékla

A Földközi-tenger vidékéről származó vadon élő növény volt. Húsos gyökerét fogyasztják főzve, savanyúságnak, salátának. Az elsődleges tápanyag benne a betain, javítja a szív- és érrendszeri betegségeket.

Tisztítsd meg a magokat, amit egy napig tartó szobahőmérsékletű vízben való áztatással érsz el. Szántsd fel a talajt, távolítsd el a köveket. Ültesd a magokat 2 cm távolságra egymástól, öntözd naponta legalább egyszer.
Következő lap »
Sárgarépa

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 9 Sárgarépa

Az első háziasítása ennek az ízletes gyökérzöldségnek Afganisztánban volt, a 10. században. Gazdag A-vitaminban, antioxidánsokban, étkezési rostban.

Jellegzetes narancssárga színét a karotinnak köszönheti. A sárgarépa egyaránt ízletes nyersen salátákba, párolva, sütve és főzve. Kíváló vad húsok mellé főzve, de süthetünk tortát is belőle.

A gödrök közt hagyj kb 10 centit, és szórj minden gödörbe pár magot. A talaj maradjon mindig nedves, de mi után kinőtt, kevesebb nedvességre van szüksége.
Következő lap »
Spenót

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

7 / 9 Spenót

Az ókorban, Indiában találtak nyomokat erről az éves virágzó növényről. Magas vas és kalcium tartalmú leveles zöldség. Fogyasztják natúr, főzelékként és salátaként. Használják pizzához, tésztákhoz, mártásokhoz.

Szórj komposztot a földre és ültesd alig 2 cm mélyre a magokat, 5 cm távolságra. Öntözd naponta a talajt.
Következő lap »
Borsó

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

8 / 9 Borsó

Jordánia, Szíria és Törökországban is termesztettek már borsót a neolitikus korszakban. A hüvelyesek csoportjába tartozik.


A, B és C-vitamint tartalmaz. Rengeteg étel alapanyaga: levesek, köretek, saláták, húsos ételek.
Tápanyagban gazdag talajba vesd. Ahhoz, hogy kivirágozzon, nedvesen kell tartanod a földet.

Vesd több centi távolságra a magokat, kb. 5 cm mélyre. A kifejlett növényeket öntözd naponta.
Következő lap »
Paprika

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

9 / 9 Paprika

Közép- és Dél-Amerikában őshonos zöldség. Lehet sárga, zöld, piros vagy narancssárga színű. Közkedvelt fűszeres édes íze miatt. Tiamint, folsavat, mangánt, C-vitamint tartalmaz. Fogyaszthatjuk töltve, sütve, párolva, nyersen salátáknak és szendvicseknek.

Ültessük tápláló talajba, így egészségesen ki tud fejlődni és gazdag lesz magnéziumban. A legjobban a meleg talajban nőnek. Vesd 3 cm mélyre a magot, egymástól távolabb. Öntözd gyakran, ellenkező esetben az íze keserű lehet.
Kapcsolódó:
7 egészségi és lelki ok, amiért jó kertészkedni

Hirdetés

Hozzászólások

Kapcsolódó galériák

Hírlevél

A hét legérdekesebb témái!
Bien.hu twitter