A 10 legegészségesebb zöldség

, 2012. július 5
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 9 Hagyma

A benne található quercetin az egyik legerősebb növényi antioxidáns, azaz flavonoid. Kutatások szerint bizonyítottan rákmegelőző hatású.

Egy csészényi aprított hagyma 61 kalóriát és 3 gramm szénhidrátot tartalmaz. Olívaolajban párolva, rizzsel vagy más zöldségekkel tálalva nagyon finom.
Következő lap »
Articsóka

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 9 Articsóka

A furcsa külsejű zöldség szilimarinban gazdag. Ez az antioxidáns segíti a májsejtek működését, hatékony a bőrrák megelőzésére és segít szabályozni a koleszterinszintet.

Egy közepes darab 60 kalóriát és 7 g szénhidrátot rejt. Facsarj citromlevet a tetejére, kézzel szabadítsd meg a levelektől! A középső része a legjobb.

Következő lap »
Gyömbér

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 9 Gyömbér

Megszünteti az émelygést, harcol a migrénnel, de még az ízületi fájdalmakkal is, hiszen akadályozza a gyulladást okozó prosztaglandin termelődését a szervezetben.

Egy teáskanálnyi friss gyömbérgyökér összesen 1 kalóriát jelent. Távolítsd el a barna héjat, s reszeld meg!
Következő lap »
Brokkoli

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 9 Brokkoli

Ereje az indol-3-karbinolban és a szulforafánban rejlik, amelyek védenek a mellráktól. Sok C-vitamint, illetve béta-karotint is tartalmaz. Egy csészényi 25 kalóriát és 3 g szénhidrátot rejt. Ne főzd túl, a mikrohullámú sütő és az enyhe párolás őrzi meg igazán a tápanyagokat. Következő lap »
Spenót

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 9 Spenót

Popeye kedvence luteinben, zeaxanthinban és karotionoidban tobzódik. E három antioxidáns a szemkárosodás legfőbb ellenszere. Akik elegendő mennyiséget fogyasztanak belőle, azokat sokkal kevésbé fenyegeti az időskori vakság veszélye.

„A fiatalság zöld forrásának” nevezett növény egyébként az öregedés más jelei ellen is hatásos, elsősorban a bőrön. Egy csészényiben 7 kalóriát és 1 g szénhidrátot lelsz. Olívaolajjal és fokhagymával ízesítheted.
Következő lap »
Kínai kel

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 9 Kínai kel

A benne lévő brassinin mellrák-megelőző hatású. Ezen kívül úgynevezett indolokat is tartalmaz, amelyek az ösztrogénszint csökkentésével szintén a mellrák elleni harc legerősebb fegyverei.

Egy csészényi adag 158 mg kalciummal szolgál, ami az ajánlott napi bevitel 16%-a, így csökkenti a csontritkulás kialakulásának esélyét. 20 kalóriát és 3 g szénhidrátot viszel be vele.
Következő lap »
Sütőtök

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

7 / 9 Sütőtök

A narancsszínű csemege valódi C-vitamin és béta-karotin bomba, mely az emésztőrendszeri rákfajták megelőzésében játszik szerepet. Egy adag 80 kalóriát, 1 g zsírt és 6 g szénhidrátot jelent.

Vágd félbe, távolítsd el a magját, süsd puhára a mikróban, végül szórd meg egy kis fahéjjal!
Következő lap »
Vízi torma és arugula

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

8 / 9 Vízi torma és arugula

Lehet, hogy még nem hallottál a fenetil-izotiocianátról, amely a béta-karotinnal, a C- és E-vitaminokkal együtt értékessé teszi ezeket a zöldségeket – pedig fontos tápanyag, hiszen a kialakulás szintjén gátolja a rákos sejtek termelődését!

Egy csészényi 4 kalóriát és 1 g szénhidrátot tartalmaz összesen. Nyersen fogyasztva, salátában vagy szendvicsben a legjobbak.
Következő lap »
Fokhagyma

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

9 / 9 Fokhagyma

Jellegzetes aromája a kénnek köszönhető, mely a „rossz” koleszterin ellensége, így csökkenti a vérnyomást, valamint a gyomor- és a bélrák kockázatát.

Egy gerezddel csekély 4 kalóriát viszel be. Süss egy egész fejet 15-20 percig, amíg puha és édes nem lesz, aztán halmozd kenyérszeletre vaj helyett!
Kapcsolódó:
Articsóka, a népszerűtlen egészségbomba

Hirdetés

Hozzászólások

Kapcsolódó galériák

Hírlevél

A hét legérdekesebb témái!

Kézműves termékek

Bien.hu facebook