A 10 legegészségesebb gyümölcs

, 2012. július 3
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 9 Sárgabarack

Ereje a béta-karotinban rejlik, amely gátolja a szabadgyökök okozta sejtroncsolódást és védi a szemek épségét. Testünk ezt az anyagot képes A-vitaminná alakítani, amely az egyes ráktípusok elleni harcban elengedhetetlen, különösen a bőrt érintő fajtáknál.

Egy sárgabarack mindössze 17 kalóriát és 1 gramm szénhidrátot tartalmaz. Nyersen a legegészségesebb, de aszalva is kitűnő csemege.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 9 Avokádó

Telítetlen zsírsavat tartalmaz, amely csökkenti a „rossz” koleszterin szintjét, és egyúttal emeli a szervezet számára hasznosé változatét.

Egy szeletben 81 kalória, 8 g zsír és 3 g szénhidrát van. A belőle készült pép salátaöntetként is kiváló.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 9 Málna

Ellagiksav-tartalma gátolja a rákos sejtek burjánzását. Tele van C-vitaminnal, plusz csökkenti a koleszterinszintet, s ezáltal a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Egy csészényi mindössze 60 kalóriát, 1 g zsírt és 8 g szénhidrátot tartalmaz. Zsírszegény joghurttal és zabpehellyel mennyei diétás nasi.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 9 Sárgadinnye

Egy közepes méretű darabnak a fele 117 mg C-vitamint hordoz, ami az ajánlott minimum napi bevitel csaknem kétszerese. Béta-karotinban és káliumban is gazdag – előbbi erős antioxidáns, utóbbi pedig segít csökkenteni a vérnyomást.

Fél gyümölcsben 97 kalóriát, 1 g zsírt és 2 g szénhidrátot találsz. Kockákra vágva és lefagyasztva gyümölcsléhez adhatod.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 9 Áfonyalé

Hatékony a húgyúti fertőzések megelőzésében és kezelésében, illetve rengeteg C-vitamint tartalmaz.

Egy bögre itallal 144 kalóriát viszel be, zsírból és szénhidrátból pedig semennyit. A 100%-os dzsúsz arra is alkalmas, hogy néhány cseppjével ízesebbé varázsold az ivóvizet.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 9 Paradicsom

A benne lévő likopin igazi csodaszer: kutatások szerint csökkenti a húgyúti, a gyomor- és a bélrák kockázatát, ha mindennap megeszel legalább egy felet. Egy darab 26 kalóriát és 1 g szénhidrátot tartalmaz.

A friss szeleteket olívaolajjal teheted zamatosabbá, mivel a likopin felszívódását segíti egy pici zsiradék.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

7 / 9 Mazsola

Valódi vasbomba. Ez az ásványi anyag hozzájárul az oxigén megfelelő szállításához a sejtek között, így nélkülözhetetlen a test számára. A nők sajnos hajlamosabbak a vashiányra, ezért különösen oda kell figyelniük a megfelelő bevitelre.

Egy fél csészényi mazsola 218 kalóriát és 3 g szénhidrátot tartalmaz. A reggeli müzlibe keverve még finomabb, különösen a nehéz napokon segít sokat.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

8 / 9 Füge

Kálium és B6-vitamin forrás. Utóbbi vegyület a szerotonintermelés fokozása révén bizonyítottan hangulatjavító hatású, emellett csökkenti a koleszterinszintet és gátolja a vízfelhalmozódást.

Fogamzásgátló tabletta szedésének esetén többet igényel belőle a szervezet. Egy füge 37-48 kalóriát és 2 g szénhidrátot rejt, de vigyázz, mert az aszalt változat ennél jóval többet!

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

9 / 9 Citrom és lime

Háromféle antioxidáns is van bennük: limonin, furokumarin és C-vitamin – mind rákmegelőző hatású. Egy adag tápértéke összesen 2 kalória, így a legegészségesebb ízesítők salátákhoz, halakhoz és babból készülő ételekhez. (sav)

Hirdetés

Hozzászólások

Hírlevél ingyenes!

Ne maradj le a hét legérdekesebb témáiról!
Bien.hu pinterest