12 tipp a nyugodt alváshoz

, 2012. január 7
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 13 Amikor a kimerültség urrá lesz rajtad

Mindenki biztos tapasztalta már életében, hogy vannak napok és időszakok, amikor már szét feszít minket a kimerültség. Teljesen elhagyjuk magunkat, nyúzottnak, és fáradtnak látszunk még akkor is, ha több órát aludtunk előtte. Ennek oka nem más, mint hogy lelkileg is megfeneklettünk, és sok le nem vezetett feszültség és stressz tombol a bensőnkben.

Mivel gyakran megesik, hogy ezt nem vesszük észre időben, vagy nem fordítunk kellő figyelmet arrra, hogy kiadjuk magunkból, ezért ezek a felgyülemlett negatív érzelmek eluralkodnak rajtunk, és ez bizony sokszor alvatlansághoz vezethet.

Hányszor előfordult már, hogy rettentő fáradtnak éreztük magunkat, és mégse tudtunk rendesen aludni, csak forgolódtunk egész éjjel? Most adunk pár nagyon hasznos ötletet, ennek kivédésére, amiknek az alkalmazása  garantáltan álomba ringat majd!

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 13 A lényeg a mélység

Régen sokáig azt állították, hogy egy egészséges embernek átlag napi 8-9 óra alvás szükségeltetik. A modernkori vizsgálatok azonban bebizonyították, hogy csupán 5-6 óra alvás is bőven elég ahhoz, hogy teljesen kipihentek legyünk.

A lényeg nem a mennyiségen, hanem a minőségen múlik. Ugyanis csak az számít, hogy az alvó periódusunk nyugodt és zavartalan mélyalvásban teljen.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 13 Frissíts!

Ha közvetlen lefekvés előtt 20-30 percet a levegőn tartózkodsz, akkor biztos, hogy könnyű és nyugodt álomra lelhetsz.

Hasonló hatás érhető el azzal is, ha elalvás előtt kiszellőzteted a szobát. A felfrissült levegő és oxigéncsere ugyanis, erősen közrejárszik abban, hogy megnyugtassa testünket, lelkünket egyaránt.

Másik tipp, hogy napközben tedd ki ágyneműdet szellőzni a friss levegőre, így a napfény és oxigéndús levegő hatására atka-mentes, jobb illat fogja őrizni álmodat.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 13 Semmi cigi!

Ha dohányos vagy, ügyelj arra, hogy este hét után már semmiképpen ne gyújts rá! Ugyanis a nikotin, hasonlóan a koffeinhez, erősen feldobja a szervezeted ami sokkal inkább intenzívebb állapotba hoz, minthogy megnyugtatna.

Azt pedig te is beláthatod, hogy pihentető alvást, nem lehet felpörgetett állapotban elérni!

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 13 Mozgasd meg magad!

Mielőtt lefeküdnél, alaposan mozgasd át a végtagjaidat, különös tekintettel a lábaidra, ugyanis ezzel erősen stimulálhatod az alvásért felelős reflexzónákat!

Ezt nem úgy kell érteni, hogy kemény sportot kell végezned lefekvés előtt, hisz az inkább felébreszt, mintsem elaltat. Egyszerűen végezz nyújtógyakorlatokat, fej-, kar- és vállkörzést, majd a lábakat is alaposan mozgasd át.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 13 Figyelj a színekre!

Ha eredendően jellemző rád, hogy nyugtalanabb természet vagy, vagy nehezebben megy az ellazulás, akkor vedd figyelembe, hogy vajon milyen színek uralkodnak a hálószobában!

Ugyanis köztudott, hogy a különböző színek hatással vannak a pszichénkre. Míg az erősebb, attraktívabb színek felfokozott, nyugtalan állapotba hoznak (mint a piros, vörös, erősebb sárga), addig a mélyebb tónusú, sötétebb színek megnyugvást biztosítanak. Ha békés éjszakákat szeretnél, akkor választd a kék vagy lila színeket a hálóba.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

7 / 13 Édes álom

Régi jó bevált trükk, ami ráadásul még egészséges is, a bögre meleg tej, egy kiskanál akácméz hozzáadásával.

Bizonyítottan nyugtató hatással bír, plusz boldogsághormonokat szabadít fel a szervezetben. Próbáld ki elalvás előtt, hatásos lesz!

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

8 / 13 Bőr regeneráció

Tartsd szem előtt, hogy a bőrünk több műszakban fáradozik azon, hogy mindig a legtökéletesebb formában legyünk. Délután öt óra körül kezdi el a regenerációját, ilyenkor is kettéosztódnak a sejtek.

Majd következik a második fázis, körülbelül éjjel tizenegy felé, a harmadik záró akkord pedig a hajnali óráktól számítandó, egészen reggel hétig.

Mivel a hajnali órákban alszol, a délutáni és lefekvés előtti időszakban különösen figyelj arra, hogy tiszta legyen arcbőröd (smink és szennyeződés-mentes), és ha szükséges, használj bőrápoló krémeket.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

9 / 13 Fontos a napi ritmus!

Amennyiben te is kapkodó életmódot folytatsz, nem lehet csodálkozni azon, hogy sokszor össze-vissza fekszel le aludni, függetlenül attól, hogy valójában mennyire vagy fáradt vagy sem.

A rendszertelenség sose vezet jóra! Törekedj arra, hogy mindig ugyanabban az időben kelj és feküdj, még hétvégeken is! Ugyanis, ha beáll a rendszerességre a szervezeted, sokkal nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb leszel!

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

10 / 13 Varázslatos illatok

Ha elalvás előtt, fahéj vagy levendula olajjal fújod be a párnád, sokkal élvezhetőbb és kellemesen pihentetőbb alvásban lesz részed!

Ugyanis ezen növények illatának mély belégzése hozzásegít az egyenletes, kielégítő, nyugodt álmokhoz.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

11 / 13 Tv helyett könyv

Sokan használják kikapcsolódásra a tv-t, vagy a DVD filmeket az esti órákban. Nem kifejezetten jó választás. A különböző jelenetek, hanghatások, ugyanis tudatalatt is felzaklathatják az embert, ami nyughatatlan, izgalmi állapothoz vezet.

Ezek helyett inkább, vegyél a kezedbe egy jó könyvet és azzal kapcsolódj ki. Meglátod hamarabb fog álom a szemedre jönni!

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

12 / 13 Altatókat ne!

Sajnos rengeteg ember él különböző nyugtatókon, és altatókon. Ettől várják a könnyebb és tartósabb elalvást. Nagy hiba! Amellett, hogy roncsolja a szervezetet, semmit sem ér, ugyanis csak a tüneteket enyhíti. Gyógyulást nem fog eredményezni.

Gyógyszerek helyett, használj inkább természetes kivonatokat,  például citromfűből, zsályából vagy golgotavirágból. Ezek csillapítják a nyugtalanságot, oldják a feszültséget, és hatásukra sokkal gyorsabban álomba hajthatod a fejed!

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

13 / 13 Válassz megfelelően!

Nem mindegy hogyan választod meg a pizsamádat az alváshoz. A testünknek rengeteg oxigénre van szüksége az alvás során is, ezért használj inkább olyan anyagokat, amik könnyűek, és légáteresztőek, hogy a bőröd jobban tudjon alatta szellőzni!

A befülledt bőr ugyanis, sokkal könyebben előidézhet különböző gyulladásokat és fertőzéseket, de a pattanásoknak is kiváló melegágya lehet!

Hirdetés

Hozzászólások

Hírlevél ingyenes!

Ne maradj le a hét legérdekesebb témáiról!
Bien.hu pinterest