10 trükk memóriánk karbantartására

, 2012. július 16
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 10 Játékok

Próbáljunk minél több logikai játékot játszani. Ha van kedvencünk, akkor természetesen azzal játsszuk a legtöbbet, de érdemes mindig újítani valamit.

Járjunk nyitott szemmel a világban, keressünk új játékokat az interneten, és a memóriaproblémáknak elejét vehetjük. Ezek lehetnek akár a legegyszerűbb gyerekjátékok is: a lényeg, hogy szórakoztasson!
Következő lap »
Memoriterek

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 10 Memoriterek

Iskolás korunkban gyakran kellett verseket megtanulnunk kívülről, amelyeket sokan még ma is fújunk annak ellenére, hogy évek vagy évtizedek óta nem volt szükségünk ezekre.

Válasszunk ki egy-egy régi kedvenc verset most is és tanuljuk meg őket. Egyszerre lehet szórakoztató és hasznos elfoglaltság is!

Következő lap »
Nyelvtanulás

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 10 Nyelvtanulás

Nyelvet nem csak akkor érdemes tanulni, ha kezdeni szeretnénk vele valamit.

Kifejezetten jó eredményeket érhetünk el vele az agyunk edzésében, fejleszti a memóriát és a logikai érzéket is, ráadásul valami egészen mást csinál az agyunk, mint amihez hozzászokott – ez pedig csak pozitív lehet!
Következő lap »
Jóga

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 10 Jóga

A jóga a relaxálás, a mindennapi stresszből való kimozdulás egyik legjobb formája. Ilyenkor testünket is megnyújtóztatjuk, agyunkat pedig egy kicsit kívül helyezzük a mindennapok problémáiból.

A jóga emellett mentesíti az agyat a memóriára is rossz hatást gyakorló káros vegyületektől. Végezzük rendszeresen, igazán nem igényel sok időt!
Következő lap »
Kézimunka

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 10 Kézimunka

A kézimunka egy nagyon hatékony eszköz lehet a memóriazavarok késleltetésében, megelőzésében. Segít kikapcsolni az agyat, így kellő időt hagy neki arra, hogy regenerálódjon.

Stresszesebb időszakokban különösen ajánlott az alkalmazása, mert a memóriánkon kívül a lelki egyensúlyunkat is támogatja.
Következő lap »
Társaság

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 10 Társaság

Bármilyen furcsán is hangzik, de a társas érintkezések segíthetnek elkerülni a későbbi memóriaproblémákat.

Ha azonban sokat vagyunk egyedül, akkor agyunk hajlamos összekeverni az információkat, és olyan történeteket is kreálni, amik nem is történtek meg, vagy legalábbis nem úgy, ahogy emlékszünk.
Következő lap »
Kávé

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

7 / 10 Kávé

A kávéfogyasztásnak rengeteg negatív hatása ismert, de nem szabad elfeledkezni a pozitívumokról sem.

A memóriára például az antioxidánsoknak köszönhetően kifejezetten jó hatással lehet, így csökkenti az esélyét a legismertebb memóriaproblémának, az Alzheimer-kórnak a kialakulását is.
Következő lap »
Omega-3

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

8 / 10 Omega-3

Egyre több olyan elmélet lát napvilágot, amelyek szerint a rendszeres halfogyasztás szintén javítja az agyműködést. Az Omega-3 zsírsavak a gyerekek tanulási képességeit is képes javítani, felnőtt korban pedig szintén jó hatással van az agyunk folyamataira.

Omega-3 zsírsavat juttatunk a szervezetünkbe a halon kívül például dió fogyasztásával is.
Következő lap »
Testedzés

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

9 / 10 Testedzés

A rendszeresen végzett, de nem túlerőltetett testedzés a szervezet minden részére jó hatással van. Stimulálja a szívet és a keringést, erősíti a tüdőt, és nem utolsó sorban egészségesen tartja az agyat is.

Napi 20-30 perc testedzéssel már sokat tehetünk agyunk frissességéért – különösen, ha a szabadban végezzük!
Következő lap »
Alvás

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

10 / 10 Alvás

A pihentető alvásnál nincs jobb regenerációs lehetősége az agynak. Akik sok éven keresztül küzdöttek alvászavarokkal, azoknál lényegesen gyakrabban jelentkeztek a későbbi memóriaproblémák.

Ezért figyeljünk oda, hogy nyugodt légkörű, friss levegőjű szobában aludjunk legalább napi 6-8 órát!
Kapcsolódó:
Testnek és közérzetnek is jó! Nyomós érvek az életmódváltás mellett

Hirdetés
Cimkék Cimkék: memória, agy, tanulás, ész, jóga

Hozzászólások

Kapcsolódó galériák

Hírlevél

A hét legérdekesebb témái!
Olvastad már?

Hogyan meditálj helyesen? Hogyan meditálj helyesen?

Bien.hu pinterest